Minulla todettiin tänään epävakaa persoonallisuushäiriö. Helpottaako se minun oloa vai pahentaako? 

Ainakin nyt tiedän mistä nämä minun mielialan vaihtelut, kielteiset tunteet, käsitys itsestä epäonnistuneena jne. johtuvat.

Miten minun pitäisi suhtautua tähän? En tiedä. Onhan se vähän harmillista, mutta toisaalta helpottavaa. No onneksi siihen saa terapiaa ja sen pitäisi auttaa, toivottavasti ainakin.

Minun mielialan vaihtelut on pahoja ja tuntemukset voimakkaita, saattaa johtua myös lääkkeestä mitä syön (mirtazapin) osaksi ja olen syönyt sitä vasta viikon, mutta ei ne pelkästään siitä lääkkeestä johdu. Tunnin sisällä saatan olla surullinen, iloinen ja vaikka vihainen. Tässä esimerkki: 

Lauantaina pääsin päivä lomalle, illalla kun tulin takaisin olin yli iloinen ja yli energinen ja 5-10min. päästä mieliala painui maanrakoon ja olisin voinut vaikka tappaa itseni. Olin vihainen, surullinen, masentunut ja ahdistunut melkein yhtäaikaa.

Eli on tunne-elämän ylilyöntejä.

On ahdistavaa tuntea kaikki tunteet tosi voimakkaasti, tuntuu ettei pää kestä semmosta. Välillä oikeasti miettii koska tämä kaikki loppuu vai loppuuko se koskaan. Pitääkö itse lopettaa tämä kaikki.

Mutta haluan kuitenkin selvitä näistä ja uskon että tämä vielä joskus helpottaa vaikkei siltä aina tunnukkaan.

-mimmma

tumblr_mvg0o66dhm1s66hpmo1_500-normal.jp images-normal.jpg

Saa laittaa kysymyksiä ja kommentteja enemmän kuin mielellään!